Artiklen er lavet i samarbejde med den eller de virksomheder, der linkes til i denne artikel.
Her får du fem gode råd til, hvordan du som forbruger kan trimme dit abonnement, så du kan spare penge på mobilregningen.
Hvis du kender dit forbrug, så kan du spare mange penge. Undersøgelser viser dog, at over halvdelen af danskerne ikke kender deres forbrug. Det betyder, at over halvdelen af danskerne ikke ved, om de betaler for meget for deres abonnement.
Der er derfor risiko for, at du er blandt de mange danskere, der betaler overpris for dit abonnement. Derfor får du herunder 5 gode råd til, hvordan du trimmer dit abonnement.
Sådan skærer du fedtet af dit abonnement
1. Hvad er dit behov? Først og fremmest er det vigtigt, at du kender dit behov. Det kan være svært at gennemskue, hvad dit behov egentlig er. Når du kender dit behov, så er det også lettere at finde et abonnement, der passer hertil.
2. Undersøg hvad dit forbrug er. Hvis du ikke kender dit behov, kan det være en god idé at undersøge, hvor meget du reelt bruger. Log ind på din udbyders hjemmeside, hvorfra du kan se, hvor meget data, sms’er, tale og så videre du bruger.
3. Har du brug for streaming? Efterhånden er det blevet kutyme, at der er streaming-tjenester inkluderet i mobilabonnementet, men bruger du dem? Hvis ikke, så find et billigere mobilabonnement. På den måde kan du spare mange penge om året.
4. Sammenlign dit abonnement med andre teleselskabers. Det er ikke altid en god idé at stole blindt på dit eget teleselskab. Brug tid på at undersøge markedet. Det kan jo være, at der er andre teleselskaber, der har bedre tilbud. Det bør desuden tilføjes, at du ikke bør være tro mod dit teleselskab; skift, hvis der opstår bedre muligheder.
5. Afskaf de unødvendige gebyrer. Teleselskaberne er en pengemaskine, og derfor forsøger de at putte ekstragebyrer på mange af deres services. Modtager du eksempelvis din regning med posten, kan det hurtigt løbe op i 50 kroner om måneden.